- Home
- 100ste opbouw voor Group De Rudder
100ste opbouw voor Group De Rudder
Primeur met eerste elektrische truck
Een duurzame mijlpaal in een jarenlange samenwerking: voor onze trouwe klant Group De Rudder realiseerden we zopas de 100ste opbouw. Extra bijzonder is dat het meteen ook de eerste keer is dat ALUMAC construct voor hen aan de slag ging met een volledig elektrisch voertuig.
De schuifzeilbak met onderschuivende laadklep werd gemonteerd op een Mercedes-Benz eActros 400L, geleverd door Ghistelinck, en zal door Group De Rudder ingezet worden voor zijn klant Giardino, een specialist in tuinafsluitingen, -poorten en -panelen. Voor het laden rekent Group De Rudder op G&V Energy Group. Lees hieronder verder voor meer details over deze duurzame samenwerking.
De jarenlange samenwerking tussen ALUMAC en Group De Rudder is het resultaat van vertrouwen en sterk (maat)werk. Ook in hun ambitie om fors te investeren in duurzamer transport bleek ALUMAC de uitgelezen partner voor de opbouw van hun eerste elektrische vrachtwagen. Samen met Mercedes-concessiehouder Ghistelinck begeleidden we Group De Rudder doorheen het hele aankoopproces. We stonden hen bij in diverse keuzes tot en met implementatie van deze elektrische oplossing, zodat de integratie in hun transportactiviteiten vlot kon verlopen.
Bekijk onderstaande videoreportage van Transportmedia en ontdek alles over deze unieke samenwerking.

Met deze elektrische vrachtwagen kiest Group De Rudder voor slim en duurzaam transport zonder compromissen op vlak van rendabiliteit
ALUMAC's expertise en ervaring op vlak van maatwerk kwam ook bij dit project goed van pas. De opbouw van een elektrische vrachtwagen vraagt immers een specifieke aanpak waarbij we extra aandacht besteden aan een sterke, maar lichte constructie met oog op een maximaal laadvermogen.
ALUMAC focust op efficiëntie, ook tijdens de productie
We werken met een speciaal ontwikkeld statief waardoor we de opbouw eerst volledig kunnen afwerken vòòr we die op het chassis van de elektrische vrachtwagen plaatsen. Dat heeft meerdere voordelen. Het gebruik van een apart statief zorgt niet alleen voor een vlotter productieproces en meer flexibiliteit in onze werkplaats, maar verhoogt ook de veiligheid voor materiaal, voertuig én onze werknemers. Doordat de vrachtwagen niet constant in ons atelier staat, is er meer ruimte om intussen ook aan andere projecten te werken.

Ignace De Rudder, zaakvoerder Group De Rudder, over het belang van sterk partnerschap
"We zijn enorm trots op de levering van deze elektrische Mercedes e-Actros, tevens de 100ste opbouw waarvoor we een beroep deden op ALUMAC construct. Zo verkleinen we niet alleen onze eigen ecologische voetafdruk maar ook die van klanten zoals Giardino. Het is een project waarbij meerdere partners een cruciale rol speelden. Samen investeren we in milieuvriendelijk transport. Met de expertise van Ghistelinck en ALUMAC in elektrische mobiliteit en de inzet van G&V Energy Group die de snellaadinfrastructuur specifiek voor vrachtwagens verder uitrolt, wordt de transitie naar duurzamer transport steeds realistischer. Dit is nog maar het begin, later dit jaar nemen we nog een tweede elektrische vrachtwagen in gebruik. Dit is een belangrijke stap in onze verduurzamingsstrategie en onderstreept onze ambitie om een groene logistieke keten te creëren.”

Producteigenschappen:
✔️ Mercedes-Benz eActros 400L
✔️ opbouw: schuifzeilbak met onderschuivende laadklep
✔️ rijbereik in beladen toestand: 400 km
✔️ maximum oplaadcapaciteit tot 160 kiloWatt
Meer info?
Contacteer onze sales adviseur Cedric Carette voor meer info of in geval van vragen. Hij geeft je met plezier een extra woordje uitleg.
Bel (+32 496 12 53 68) of mail (cedric@alumac.be) Cedric.